Isprva deluje da lokalni SEO ne poseduje snagu za kvalitetnu optimizaciju sajta, ali realnost je drugačija. Za razliku od drugih vidova SEO optimizacije, pre svega e-commerce sajtova, lokalni SEO smanjuje troškove.
Najpre ćemo objasniti šta predstavlja ovaj vid optimizacije, prednosti i zbog čega je najbrže rastuća SEO usluga u svetu.
Šta je lokalni SEO?
Lokalni SEO je proces koji ima za cilj da sajt dovede na vrh internet pretraživača. Dakle, ništa drugačije u odnosu na druge vidove SEO optimizacije.
Međutim, za lokalnu pretragu koriste se nešto drugačiji faktori za rangiranje na Google-u. To je ujedno glavna razlika, osim toga, kada se istražuju ključne reči zanemaruju se opšti upiti, jer nisu relevantni.
U nastavku teksta ćemo objasniti istraživanje ključnih reči na primeru lokalne SEO optimizacije.
Koje prednosti ima lokalni SEO?
Lokalna SEO optimizacija nudi mnoštvo prednosti, a to se najbolje vidi iz sledećih podataka.
Kada su u pitanju internet pretrage, čak 46% upita su lokalnog tipa.
Izvor: Seroundtable
Osim toga, 76% osoba koje traže određeni proizvod ili uslugu na lokalnom nivou, posete radnju tog dana.
Izvor: Google
Šta nam to govori?
Lokalna SEO optimizacija je ključna ako imate lokalni biznis, jer ćete verovatno viđati klijente kako svakodnevno dolaze da kupe vaš proizvod.
Samim tim veće su šanse da dobijete bolje recenzije na vašem Google Business Profile-u, takođe upoznate komšiluk i njihove potrebe. Time ćete stvoriti odličan odnos s kupcima, dok će oni steći poverenje u vas.
Šta obuhvata lokalni SEO?
Napomenuli smo da za lokalnu SEO optimizaciju važe nešto drugačija pravila. Suština je ista, ali ovde imamo određene elemente SEO optimizacije i pravila za Google koji izostaju kod drugih vrsta optimizacija sajta.
No, idemo redom.
Evo šta je sve bitno kada je u pitanju lokalna SEO optimizacija.
Faktori rangiranja za lokalni SEO
Google My Business Profile
Google Business Profile je osnova za lokalne pretrage. Kompanija Moz uradila je obimno istraživanje na temu faktora koji utiču na rangiranje za lokalni SEO.
Došli su do zaključka da je Google My Business profil važniji element nego optimizacija web sajta.
To ne znači da optimizacija vašeg sajta nije bitna, ali da biste bili na vrhu rezultata na lokalnom tržištu, GBP mora da bude prvoklasan.
Pored toga, ono što mnogi zanemaruju kada su u pitanju pretrage na internetu je Map Pack.
Map Pack
Map Pack je prikazi 3 kompanije i njihove adrese kroz Google maps. Na slici ispod nalazi se primer.
Najvažnije što treba da znate je to da Map Pack ima svoja pravila. To se pre svega odnosi na NAP podatke koji su verovatno najvažniji segment za rangiranje u ovom slučaju.
Osim toga, treba znate da Google ume da prikaže rezultate na lokalu koji ne sadrže nužno bitnu ključnu reč, kao što su grad ili opština. Ako ustanovi da je vaš biznis u skladu s onim što traže lokalni korisnici, on će istaći vaš firmu.
NAP
NAP (Name, address and phone number) je još jedan bitan faktor kada je lokalna SEO optimizacija u pitanju. Ovo je deo gde su izlistani bitni podaci kako za Google, tako i za potencijalne klijente.
Suština je ovi podaci budu istovetni na svim sajtovima, portalima i društvenim mrežama na kojima se firma pominje.
Na taj način internet pretraživači dobijaju signal da je kompanija pouzdana i da se podaci slažu, samim tim stiče se prednost u odnosu na konkurenciju kada su u pitanju lokalni rezultati pretrage.
Recenzije
Recenizije sajta i Google My Business profila nisu jedine koje Google posmatra. Internet pretraživači prate ocene i na drugim portalima gde se vaš web sajt pominje.
Ocene korisnika se nalaze na 3. mestu po važnosti za lokalni SEO i rangiranje firme.
Bojaznost od loših komentara mnoge sputava lokalnog SEO. Tačno je da negativne ocene mogu da utiču na rangiranje, međutim, ukoliko vlasnici odgovaraju na kritike na pravi način, to može imati pozitivan doprinosi u lokalnoj SEO optimizaciji.
Za lokalnu celokupnu SEO strategiju je bitno poverenje, a to se stiče odgovaranjem na komentare i uzimanje u obzir kritike i sugestije. Poverenje i kredibilitet su osnova kupovine proizvoda, takođe pretraga na internetu.
Uobičajna SEO optimizacija
Iako lokalni SEO predstavlja nešto drugačiji vid optimizacije, važno je da primeniti i ostale. Dakle, što se bolje rangirate na Google-u, to ćete biti bolji na lokalu.
On-Page SEO
On-page SEO podrazumeva sređivanje sadržaja na vašem sajtu, a to su H1 tagovi, meta-opisi i sl. Osim toga, posebno obratite pažnju na istraživanje ključnih reči za lokalni SEO. U daljem tekstu daćemo nekoliko primera koliko je lokalni SEO važan pretrage na internetu.
Link building
Ključne reči nisu jedine koje će doprineti vašoj SEO strategiji. Podjednako je važno da imate odgovarajuću link building kampanju. Putem povratnih linkova za ključne reči koje su relevatne za vaš web sajt, dodatno ćete uticati da se što bolje rangirate.
Tehnički SEO
Kod optimizacije sajta važan je tehnički SEO. Posebno obratite pažnju na mobilnu verziju web sajta i brzinu, jer preko 90% internet pretraga se odvija putem mobilnog telefona.
Kako lokalna SEO optimizacija izgleda u praksi?
Pošto smo naveli bitne elemente, prednosti i šta sve treba uzeti u obzir, sada ćemo pokazati primer kako se lokalni SEO koristi iz ugla korisnika.
Navešćemo jednu od niša koje spadaju među najpogodnije za lokalne SEO usluge.
Ako putem alata SEMrush pogledamo upit auto škola, videćemo sledeće:
Podaci na govore da broj mesečni upita za ovaj pojam iznos čak 6,600! Odlično, zar ne?
Međutim, ovo se odnosi na celu Srbiju, što znači da ako ste vlasnik auto-škole u Nišu i nemate neke vajde od ovog podatka.
Osim toga, keyword difficulty predstavlja procenat koliko je teško da se rangirate za ovaj pojam. Što je procenat veći, biće neophodno da imate veoma kvalitetan sadržaj na sajtu i link building kampanju. Prosto, konkurencija je velika.
Za vlasnika auto škole u Nišu, mnogo je bitnije da zna koliko je mesečnih upita za ključnu reč auto škola Niš.
Tu stvari stoji mnogo drugačije i jasno se vidi zašto svaka firma treba da se fokusira na lokalni SEO.
Ovde vidimo da broj mesečnih pretraga iznosi 880, ali procenat težine rangiranja za ovaj upit je svega 7%! To govori da bi lokalna SEO strategija mogla brzo i lako da ostvari cilj i donese više klijenata.
Samo zamislite mogućnost vašeg sajta i lokalne SEO strategije za vaš biznis.
Uz dobre pozcije na Google-u i kvalitetne ocene, budite sigurno da će barem 10-15% osoba od ukupnog broja upita posetiti vaš sajt, a verovatno i odabrati vaše usluge.
Verujemo da je sada jasnije kako lokalni SEO može da pomogne svakom poslu i zbog čega je bitan za svaku lokaciju.
Ukoliko planirate izradu sajta za svoj posao i lokacijski ste vezani, onda treba da uložite u lokalni SEO.
Slobodno nas pozovite ili zakažite besplatne konsultacije. Stojimo vam na raspolaganju.