fbpx
white-hat-logo

Šta je link building i kako izgleda građenje linkova?

sta je link building

Sadržaj

Građenje linkova još jedan je element usluga SEO optimizacije za rangiranje vašeg sajta. 

U daljem tekstu saznaćete sledeće zbog čega su povratni linkovi važni za sajtove, na šta obratiti pažnju prilikom građenja linkova i kako doći do kvalitetnih i relevantnih linkova radi što boljeg rangiranja. 

No, idemo redom. 

Šta je link building?

Link building je postupak, vrsta SEO tehnike za dobijanje povratnog linka sa drugih sajtova. Svakim linkom veća je verovatnoća da rangiranje na Google-u budu uspešnije, a autoritet vašeg sajta veći. 

Zbog čega je link building bitan za SEO i rangiranje?

Na osnovu obimnog istraživanja faktora rangiranja portala Backlinko, utvrđeno je da su povratni linkovi jedan od najvažnijih faktora za dobru poziciju na Google-u. Zato što je povratni link najbolji način da se utvrdi kvalitet stranice i web sajta.


Izvor: Backlinko.com

Šta uzeti u obzir prilikom link building-a?

Kod izgradnje linkova neophodno je da se obrati pažnja na različite segmente. Postoji niz faktora na koje treba da mislite kada osmišljavate vašu link building strategiju. 

Autoritet sajta

Ne znači da je svaki link ka vašem sajtu dobar, jer mnogi nemaju kvalitet i neće vam doneti željene rezultate. Da bismo objasnili zašto je važno imati kvalitetne linkove, daćemo prost primer. 

Recimo da se bavite proizvodnjom patika za košarku. Kada biste nasumično podelili patike stotinama prolaznika na ulici, teško je reći kako bi uticalo na vidljivost patika i prodaju. 

Sa druge strane, zamislite da umesto stotinu njih, ove patike date Nikoli Jokiću i Luki Dončiću. Drugačiji efekat, zar ne?

Isti slučaj je u izgradnji linkova na vašem sajtu. Uvek treba težiti kvalitetu, a zanemariti kvantitet

Na slici ispod možete videti kako linkom sa kvalitetnog sajta za nešto manje od mesec dana možete doći do dobrih rezultata.

Zato najpre gledajte autoritet sajta. Naravno, to sa sobom nosi veće ulaganje, a o cenama više pri kraju teksta. 

Relevantnost sadržaja sajtova

Sadržaj sajta još jedan je faktor na osnovu koga se utvrđuje snaga linka. 

Iz intervjua bivšeg zaposlenog Google-a, saznali smo da je danas kvalitet sadržaja i tematika sajta znatno bitnija. 

“Getting a link from a high PageRank page used to always be valuable, today it’s more the relevance of the site’s theme in regards to yours, relevance is the new PageRank.”

Šta to znači u praksi? 

Ako se bavite prodajom auto-delova, više vredi link sa sajtova koji su u vašoj niši, nego sa portala koji se bavi raznim temama. 

Pozicija linka u tekstu

Ako se link nalazi pri dnu teksta, u futeru ili sidebar-u, nije podjednako relevantan za sajt, poput linkova koji su pri vrhu ili na sredini stranice (teksta). Osim toga, pažnju čitalaca teško danas je teško uhvatiti. 

Neretko se dešava da osobe pročitaju neki članak do samog kraja. Zato, pre svega, mora biti kvalitetan. 

Anchor tekst

Anchor tekst je klikabilna fraza ili reč druge boje u tekst koja vodi ka na određenu adresu (URL). Uglavnom se za anchor tekst koriste odgovarajuće ključne reči ili duže fraze. 

U pojedinim slučajevima ne možete da utičite šta ljudi koriste da bi linkovi vaš sajt, to je jedino moguće ako pišete za neki portal, ali i tada sadržaj treba da bude u skladu s pravilima redakcije. 

Vodite račun šta ćete upotrebiti za anchor tekst, a nemojte se uvek oslanjati na najpopularnije ključne reči. Nekada je znatno efikasnije koristiti izraze koji su manje traženi, ali mogu biti pun pogodak. 

Dofollow ili Nofollow

Dofollow i nofollow su tagovi na osnovu kojih Google-u dajte instrukcije da li da vrednuje ili ne određeni link. 

Za SEO je važno da kad god je moguće bude rel=”dofollow”. U situacijama da to ne želite, onda ćete koristiti tag rel=”nofollow”.

Uvek proverite objavljen tekst, a zatim kvalitet linkova u njima i kako su postavljeni. 

Mogu li da se pojavim u rezultatima pretrage ako nemam povratne linkove?

U principu rangiranje bez linkova je moguće, ali znatno sporije i najčešće za pojmove koji se slabije pretražuju. 

Osim što se manje traže, njihova vrednost nije velika, te su manji izgledi da budu kvalitetni kupci. Ako su sklopu SEO strategije želite da se rangirate za takve pojmove, link building za to nije nužan. 


Izvor: Backlinko.com

Sa druge strane, u nišama sa ozbiljnom konkurencijom bez ulaganja u link building nemate šta da tražite. 

Više povratnih linkova sa nekoliko sajtova ili jedan kvalitetan?

Uvek treba da težite kvalitetnijim linkovima. Tačno je da to iziskuje veća ulaganja, ali dugoročno je isplatljivo. Nije da više slabijih linkova neće donekle pomoći, ali znatno brže dolazite do željenih rezultata i publike uz kvalitetnije linkove. 

Ispod imate još 2 primera rezultata kvalitetnih linkova za manje od mesec dana. 


Saveti za građenje linkova

Digitalni marketing nam govori da je danas dovoljno imati kvalitetan sadržaj i ljudi će sami linkovati ka njemu. 

Daleko od istine. 

Najbolji, ujedno i najteži način, je dobijanje prirodnih linkova. Međutim, postoji način kako da dođete do njih. 

Dužina teksta

Utvrđeno je da je prosečan dužina tekstova na prvom mestu Gugla iznos 1,477 reči. Dakle, treba napisati tekst koji će biti duži, a samim tim sadržati dodatne podatke koji su korisni. 

Ako na prvoj strani Gugla naiđete na tekst koji daje 10 ideja za zdrav doručak, napišite tekst sa 25 predloga. 

Ako prvi tekst na Guglu nudi 15 vežbi za oblikovanje nogu, napišite tekst sa 30 predloga. 

Suština je jasna. Treba više vremena, truda i istraživanja, ali rezultati će doći. 

Ažuriranje

Jedan od boljih način da dobijete prirodan povratni link, jeste da imate evergreen temu

To je sadržaj koji se iznova pretražuje. Može biti iz različitih sfera, poptu saveta za biznis, kupovinu veš mašina, televizora ili vodiča za vežbanje itd. 

Kod ovakvih tema najbitnije je da ih blagoovremeno ažurirate novim savetima. Suština tekst ostaje ista, samo se dopunjuje novih podacima. 

UX

Iako vam dizajn možda nije primaran, veoma je važan. Korisnici na internetu munjevito napuštaju sajtove na kojima ne mogu jasno i čitko da vide sadržaj. Postoji mnogo primera za izgled vašeg blog teksta, a naša preporuka je da pogledate sadržaj koji objavljuju SEM rush i Backlinko

Relevantni izvori i istraživanje

Da bi tekst imao kredibilitet treba da koristite pouzdane izvore. Pre svega, važno je da imate na umu Guglovo E-E-A-T pravilo, a zatim se bacite istraživanje i pisanje. 

Davor Bomeštar (SEO specijalista) je u tekstu za portal Backlinko.com, objasnio primenu QRIES metode za stvaranje kvalitetnog sadražaj. 

QRIES ima sledeće značenje: 

  • Quotes
  • Research
  • Images
  • Examples
  • Statistics

Navodi da treba citirati osobe za koje smatrate da su relevantne u određenoj oblasti. Tako će internet pretraživači znati da ništa nije izmišljeno. Takođe dodaje da su citati dobar način da se “razbije” tekst, jer su vizuelno lakši za čitanje. 

Da biste došli do kvalitetnih izvora, neophodno je detaljno i pažljivo istraživanje. Zato mnogi smatraju da se primeni pravilo 80:20

To znači da ćete 80% vremena posvetiti istraživanju, a 20% pisanju. Možda deluje komplikovano, ali pisanje je lakši deo. 

Koliko košta link building?

Koliko link building može da košta?

Cena zavisi od kvaliteta i količine mesečnih linkova. Osim toga, na cenu utiče i niša u kojoj poslujete. 

Izgradnja linkova je skupa za e-commerce sajtove koji se bave prodajom bele tehnike i računara, jer je konkurencija velika. Isto se odnosi na branše kao što su zdravstvo, finansije, prodaja nekretnina, zlatare i sl. 

Da biste nadmašili konkurenciju, biće vam potrebni linkovi sa sajtova koji imaju veći autoritet. 

Za niše koje nemaju veliku konkurenciju, situacija je drugačija. To se može odnositi na firme i kompanije kojima je bitniji lokalni SEO

Na osnovu svega pomenutog, cena može da varira između 200 i 1000 evra mesečno. Ovde govorimo isključivo o našem tržištu. Za inostrano su cene znatno više. 

Ako želite da budete dominantni u vašoj industriji, izgradnja linkova je jedan od način da to uradite. Naravno, treba se baviti i ostalim SEO tehnikama, jer bez toga nema rezultata.